Brisbane | Het Australische zorgsysteem

4 juni 2018 - Brisbane, Australië

Vanochtend ben ik op weg naar de uni langs een Medicare kantoor gegaan. Medicare is de naam van het zorgverzekeringssysteem in Australië. Echter is dit niet alleen toegankelijk voor de inwoners van Australië zelf, maar ook voor reizigers uit geselecteerde landen waaronder Nederland! Hier heb ik dus een Medicare pasje aangevraagd voor het geval dat ik een keer naar de dokter moet, je weet maar nooit.

Afgelopen week heb ik met een oog gezien dat er op de 12e verdieping een luchtruimte met dakterras is, die alleen voor medewerkers en PhD-studenten toegankelijk is. Vandaag heb ik hiervoor toegang geregeld (toch wel handig als medewerker gezien te worden) en tijdens de lunch genoten van het uitzicht.

Het uitzicht vanaf het dakterras van mijn uni-gebouw

Toen ik daar zat te lunchen kwam Chandrama, een super aardig meisje uit India, naar mij toe want zij had gehoord dat ik uit Nederland kom en zij heeft lange tijd geleden in Enschede aan haar masterthese gewerkt voor 6 maanden. Daarnaast heb ik ook toegang tot de (mini-) fietsenstalling en de douches aangevraagd.

Op weg naar huis ben ik nog langs een Griekse supermarkt gefietst, die Miriam mij

Onderweg naar huis

had aanbevolen voor mijn amandelen. Iemand ooit een Griekse supermarkt gezien? Ik niet, tot vandaag! Aangezien deze supermarkt net zoals de geliefde Aldi aan de andere en dus verkeerde kant van de revier ligt, heb ik de veerpont naar de overkant genomen en met een hand deze foto kunnen maken, want de andere hand had ik nodig om mij en mijn fiets aan de reling vast te houden. De soep van Japanse pompoen is mij zo goed bevallen dat ik vandaag nieuwe heb gekookt, heerlijk.