Fraser Island Tour | Dag 1

24 mei 2018 - Fraser Island, Australië

Vandaag is onze tour over Fraser Island eindelijk begonnen. Na een vroeg ontbijt, hebben we om 7:15 een veiligheidsinstructie gekregen, die we gister hadden gemist omdat we te laat bij ons hostel aankwamen. Daarna kregen alle bestuurders een theorieles rijden op zand want Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld. We zijn in totaal met ongeveer 60 man die in 8 groepen (dus 8 auto's) ingedeeld zijn en die per 4 samen als konvooi rijden waarbij in de eerste auto steeds een guide rijdt zodat we weten waar het veilig is om te rijden want hier komen regelmatig auto's vast te zitten of slaan zelfs over. Samen met de vier Nederlanders met die ik hier ben gekomen, een andere Nederlandse en een Duitser zit ik in de eerste auto die door onze guide Mike bestuurd wordt. Zodat iedereen de mogelijkheid krijgt om te rijden gaan de andere groepen de komende twee dagen ook nog met Mike rijden en krijgen wij onze eigen auto. Maar eerlijk gezegd vond niemand het erg vandaag niet te mogen rijden. Vanuit het hostel zijn wij dus naar de Ferrie gereden die ons binnen 10 minuten naar Fraser Island heeft gebracht. Na een uurtje over het strand te hebben gereden waar we zelfs een dingo (australische Wildhond) van dichtbij hebben kunnen zien, hebben we bij wat picknick banken geluncht. Ik moet zeggen dat glutenvrij brood op eens veel lekkerder smaakt als er niks anders is. Na de lunch zijn we vanuit het strand landinwaarts gereden naar een prachtig meertje waar we zijn gaan zwemmen en op het strand hebben gechild. Daarna zijn we deze weg, die eigenlijk alleen maar uit meer of minder nat zand bestaat soms afgewisseld met wat stenen of hout, weer terug gereden en vervolgens over het strand naar ons kamp gereden. Zoals voorspeld ging het licht regenen maar we hadden meer last van de vloed. Want wat je echt wilt voorkomen is dat je met volle snelheid in los zand terechtkomt of een golf, hoe klein die ook lijkt, jou auto pakt. Nadat we onze slaapspullen in de tenten hebben gelegd, zijn we nog aan het strand gaan zitten tot dat het donker werd en dus ook tijd werd om te gaan koken. Het wordt hier al vroeg donker, als in tussen 5 en 6. Voor het avondeten had iedere groep een zak met groentes, een zak met kip, twee pakken rijstnoedels en een sauce gekregen. Mijn lievelings eten jeeej. Na het afwassen, hebben we nog samen met mensen van andere groepen kaarten gespeeld en de dag gezellig afgesloten. Morgen vertrekken we tussen 9:00 en 9:30 vanaf ons kamp om nog meer van dit prachtige eiland te zien.