Fraser Island Tour | Dag 2

25 mei 2018 - Fraser Island, Australië

Vandaag was het dan zo ver, we kregen onze eigen auto en de volgende groep ging bij de gids in de auto. Onze eerste bestemming was het Maheno-scheepswrak. Het spoelde in 1935 aan op het strand en werd in de Tweede Wereldoorlog gebruikt voor oefenbombardementen van de RAAF.
Vervolgens zijn we naar de Champagne Pools gereden, dat zijn natuurlijk gevormde pools bij de oceaan, zoals de Natural pools op Aruba. Je hoopt uiteraard champagne aan te treffen maar het is het schuim van de golven die over de rotsen klotst die het bruisend effect geeft. Het lijkt me heerlijk om daar in te zwemmen maar vandaag vond ik het te koud en te windig. Vervolgens zijn we naar de clif gereden, hebben de berg beklommen en werden beloond met een prachtig uitzicht over de baai. Na de lunch zijn we naar Eli Creek, beter bekend als de lazy lake, gegaan. Dit is een zoetwater beek in die je kan zwemmen of je in een zwemband kan laten drijven, prachtig! Na het zwemmen zijn we nog in de zon gaan liggen en op eens stond een dingo naast ons. Een heel bijzondere ervaring om zo'n wild en gevaarlijk beest van dichtbij te zien. Nadat we terug waren in het kamp zijn we nog naar het strand gegaan totdat het donker was en we aardappeltjes en steaks gingen bakken. Als toetje hebben we Marschmallos op het kampvuur gebakken. Het rijden op het strand vond ik echt leuk! Ik mocht zelfs twee shifts rijden omdat de andere bestuurders te moe (lees brak) waren of gewoon geen zin hadden. Het is ook wel heerlijk om gewoon achterin te zitten en van het uitzicht te genieten. Maar ik vond het nog leuker om zelf te rijden. Morgen wil ik ook nog een stuk in het binnenland rijden waar je volgens de gids nog meer over het offroad rijden kan leren.