Roadtrip Dag 10: Broome - Port Hedland

19 september 2018 - Port Hedland, Australië

Vandaag hebben wij 'uitgeslapen' en zijn pas rond 6u samen met de zon opgestaan. We hebben nog boodschappen gedaan en een rondje door Broome en langs het beroemde Cable Beach gereden voordat we weer de highway opgingen. Nadat wij de afgelopen week door prachtige berglandschappen gereden zijn zagen wij vandaag alleen maar vlak land. We hebben nog nooit zo veel vlak land gezien, zelfs in Nederland niet! Na zo'n 400km kwamen we de eerste bezienswaardigheid tegen: Eighty Mile Beach, een gigantisch lang strand van heel fijn wit zand. Het lijkt wel cement, zo fijn dat het water er nauwelijks doorheen komt en je dus ook helemaal niet weg zakt. Zo jammer dat wij met onze huurauto geen stranden op mogen. Dus wij hebben een leuke strandwandeling gemaakt, lekker met de voetjes door het water. Dit strand lag vol grote mooie schelpen, een paradijs voor schelpenverzamelers! Daarnaast zijn we een kleine haai tegengekomen, die hier gestrand was. Vervolgens hebben we ons weg naar het zuiden vervolgd. Nog zo'n 200km verder zagen we eindelijk weer heuvels in het landschap. Deze nacht hebben wij gekampeert bij een golf club in Port Hedland, een plaats die zijn oorsprong in de scheepvaart en mijnbouw heeft. Vandaag was de eerste bewolkte dag met ongeveer 10 regendruppels, dus we hebben voor de zekerheid vandaag wel onze buitentent opgezet.