Roadtrip Dag 12: Dales Gorge - Weano Gorge (Karijini NP)

21 september 2018 - Weano Gorge, Australië

Na een ijskoude nacht hebben wij op de eerste zonstralen gewacht voordat wij onze tent uitkwamen. Het Karijini National Park heeft een tropisch woestijn klimaat met nachttemperaturen onder de 10 graden. Deze ochtend hebben wij een uitgebreide wandeling door de Dales Gorge gemaakt. Wat een prachtig uitzicht. De natuur is hier nog groener, zelfs in de Gorge zelf groeien veel meer bomen. Het water was hier helaas erg koud maar dat heeft ons niet tegengehouden er even in te springen. Nadat wij alle wandelpaden boven en in de Dales Gorge hadden uitgespeeld zijn we naar de Kalamina Gorge gereden waar we eerst geluncht hebben en toen even bij de waterval wilden gaan kijken. Uiteindelijk hebben we uit nieuwsgierigheid toch de hele Gorge-wandeling gedaan en het was het zeker waard. Deze Gorge was weer heel anders maar het water was net zo koud. Daarna zijn we doorgereden naar de camping in het westen van het park waar we de rest van de middag een beetje gechillt hebben.