Roadtrip Dag 17: Francois Peron NP - Kalbarri

26 september 2018 - Kalbarri, Australië

Vannacht was het extreem windig. Te windig om rustig te slapen. Dus we zijn al vroeg opgestaan en hebben voor het ontbijt toevlucht gezocht bij de BBQ hutten. Daarna zijn we naar de wereldberoemde dolfijnen van Monkey Mia gaan kijken. Deze wilde dolfijnen staan erom bekend dat ze regelmatig naar het ondiepe water hier bij het strand komen om te jagen en om interactie met mensen te hebben. Sommige komen elke dag, andere een keer per week of maand. Vandaag zagen we er 12. We konden ze observeren bij het vangen van vissen en de ranger heeft de dolfijnen voorgesteld en hun jaagtechnieken uitgelegd. Wat gaaf om de dolfijnen van zo dichtbij te zien jagen. Vervolgens zijn we richting Kalbarri gereden wat bekend staat voor zijn National Park. Onderweg hebben wij nog bij wat uitkijkpunten gestopt en hebben we wilde struisvogels zien rennen. Omdat je in het Kalbarri National Park niet mag kamperen, moesten we een camping daarbuiten vinden. Dat bleek lastiger dan verwacht, want het is nog steeds schoolvakantie. We zijn langs de Big River Ranch en hun paarden gereden maar die zaten helaas vol. Toen gingen we voor de zekerheid de andere campings afbellen en de tweede had gelukkig nog een klein plekje vrij, we komen eraan! Nadat we een slaapplek geregeld hadden, hebben we nog een wandeling door het dorp gemaakt en wilde we een keer echt gaan uit eten. Bij het gebrek aan echte restaurants zijn we fish & chips gaan eten en zijn we getroost met een fantastische zonsondergang.