Roadtrip Dag 21: Rottnest Island (Perth)

1 oktober 2018 - Rottnest Island, Australië

Voor onze laatste dag in Australië hadden wij iets heel speciaals op de planning staan, een trip naar Rottnest Island, een klein auto-vrij eiland 18km voor de kust van Perth. We hadden geluk met het weer, de regen was over en de zon was terug. Het eiland is een beschermd natuurgebied en is dé plek om Quokkas te zien. Quokkas zijn super schattige buideldieren die op kleine Walabi's lijken. Een Nederlandse ontdekker, Willem de Vlamingh, heeft de Quokkas in 1696 met grote ratten verwisseld en het eiland de naam “Rattennest” gegeven, wat later Rottnest werdt. Het eiland is heuvelachtig maar wij wilde het toch lekker op de fiets verkennen. Moe maar voldaan van onze fietstocht hebben wij nog even op het strand gelegen en van het uitzicht over de prachtig lichtblauwe zee genoten. Terug op het vaste land zijn we nog door het pittoreske Frementale gelopen en zijn we ter ere van onze laatste avond in Australië lekker uit gaan eten.