Brisbane | Weekend 2

10 juni 2018 - Brisbane, Australië

Dit weekend heb ik gewijd aan sporten, meer sightseeing rondom Brisbane en ook wat bijkomen van de vermoeiende week. Zaterdag was ik zoals de rest van de week al vroeg wakker en heb ik deze kans gepakt om al om 7:00 richting een Zumba les in een park te fietsen. Het stadsbestuur bied een actief park programma in meer dan 50 parken in heel Brisbane. Deze les was 8km fietsen van mijn kamer maar nog steeds de dichtbij zijnde. Het was ontzettend leuk om na zo lange tijd eindelijk weer eens Zumba te kunnen doen en dan nog aan de frisse lucht, heerlijk. Het was het fietsen zeker waard. Mijn teen heeft het ook goed volgehouden ook al denk ik dat die toch echt gebroken is. Helaas was het de laatste les voor de komende 5 weken, maar ik heb de smaak te pakken gekregen om groepslessen in parken te gaan volgen.

’s Middags was ik helemaal uitgeput van mijn actief ochtendprogramma maar ik kon ook niet gewoon thuis zitten, dus ben ik weer op mijn fiets gestapt om ergens aan deRelaxen in een van de mooie parken overkant van de rivier in een park te gaan liggen. Onderweg kwam ik heel veel mensen tegen die aan het sporten waren, hardlopers, mensen die groepslessen aan het volgen waren en mensen die Bubbelbal aan het spelen waren. Bij BubbelBal speel je voetbal maar krijg je een grote met lucht gevulde plastic bal om je heen die als stootkussen dient. Het valt me op dat veel mensen hun weekend in de parken doorbrengen, een beetje zoals in Rusland.

Zondag ben ik om 7:00 met Miriam en een vriendin naar een markt in de buitenwijk Bardon gegaan waar ze mij kennis wilde laten maken met Sky, een prachtige Husky Een mobiel pinautomaat op de marktvan de koffiekraam. Het is maar een kleine markt maar iedereen komt om met Sky te kunnen knuffelen. Ik kan iedereen die een marktkraam én een hond heeft aanraden zijn hond mee te nemen naar de markt, het trekt onwijs veel mensen aan en de hond geniet van de aandacht. Op de markt heb ik een mobiel pinautomaat zien staan, en gek beeld.

Om 11:30 had ik met Jes (een PhD hier in het center) bij de campus afgesproken voor een wandeling met haar hond Zoe. Het was een prachtige wandeling, of beter mars langs Kangaroo Point, want Zoe heeft heel veel energie. Ze keek steeds om of we ook wel mee kwamen, super schattig. Het was de uithoudingstest voor mijn teen en geen last gehad. Er was dus geen gelegenheid om even stil te staan en foto’s te maken maar ik zal hier zeker nog een keer heen gaan om foto’s te maken en van het prachtige uitzicht te genieten.

Na onze wandeling heb ik mijn fietstocht voort gezet want ik had me voorgenomen helemaal naar de allerlaatste ferry stop te fietsen om vanuit daar de ferry terug te Schaap Gloria voor de oude wol zaakpakken en Brisbane eens vanuit het water te bekijken. Ik wilde het fantastische uitzicht voor jullie filmen met mijn actioncamera maar daar was de crew niet heel blij mee. De hemel was ondertussen toch door wolken bedekt dus dit ga ik nog een andere keer proberen. Thuis aangekomen, had Miriam het eten al klaar staan en kon ik na mijn actieve dag tour bij het eten aanschuiven, heerlijk.