Roadtrip Dag 19: Geraldton - Wanneroo

28 september 2018 - City of Wanneroo, Australië

Bij het ontbijt op onze idyllische rustplaats zagen wij roze kaketoes maar ook vele vliegen dus we hebben snel ingepakt en zijn verder gereden. We zitten goed op schema, nog maar ongeveer 400km tot Perth. Halverwege kwamen we langs het Nambung National Park die bekend staat voor zijn Pinnacles Desert, een woestijn met hele oude steenformaties. Omdat er extreem vele vliegen waren hebben wij onze lunch naar de auto verplaatst en hebben een rondje door de woestijn gereden. Daarna hebben wij onze weg vervolgd via een route langs de Indische Oceaan. Dankzij een tip van Niels zijn wij spontaan bij het Yanchep National Park gestopt. Het bleek een mooi wandelpark met veel kangoeroes en zelfs koala's. Koala's leven eigenlijk alleen aan de oostkust maar deze zijn lang geleden van de dierentuin in Perth hier naar het National Park verhuisd. Zo hebben wij op onze reis onverwacht toch nog deze schattige diertjes van dichtbij kunnen zien. Helaas zat de camping hier al vol dus moesten wij na een korte wandeling weer doorrijden op zoek naar een slaapplaats. In Wanneroo, een plaatsje 30km voor Perth hebben wij uiteindelijk een plekje voor de nacht gevonden.