Brisbane | Weekend 9

29 juli 2018 - Brisbane, Australië

Zaterdag ochtend ben ik eerst naar de markt gegaan om vers fruit en groenten te halen. Daarna ben ik naar een schoonheidssalon in Kedron gaan fietsen waar ik model was voor een hot-stone-massage en voetreflex-massage, heerlijk. 's Middags ben ik dan nog naar Nudge beach gefiets om een beetje op het strand te liggen en de honden te zien spelen. Op de terugweg ben ik nog langs Chinatown en de Saint John's Cathedral gefietst.

Zondag was het open dag hier op de universiteit en heb ik me onder het volk van vooral scholieren en ouders gemengd om nog meer van mijn universiteit te zien. Allereerst, heb ik rondgekeken op de informatiemarkt waar ik nog een ander interessant onderzoekscentrum heb ontdekt wat zich focust op het onderzoek van ongevallen en het verbeteren van de verkeersveiligheid. Daarna, ben ik aangesloten bij een tour van mijn faculteit "science & engineering" waarbij we diverse labs hebben bezichtigd. Van hightech onderzoeks-labs voor DNA over natuurkundige eerstejaars-labs tot werktuigbouwkundige werkplaatsen tot het alarm afging en het gebouw geëvacueerd moest worden. Dit was de unieke kans om weer eens op plekken te komen waar je normaal nooit zou komen tenzij je er werkt. Ondertussen was ook Kristina aangesloten en zijn we samen nog naar de andere campus gegaan. Hier zijn we spontaan naar de faculteit voor creatieve studies gegaan en hebben de rondleiding voor toekomstige muziek studenten gevolgd. Hierbij gaat het meer om de techniek bij de productie van muziek dan om het spelen van een instrument. We hebben diverse repetitie ruimtes, opname studio’s en controleruimtes bezocht. Het was enorm leuk een keer iets totaal anders te zien dan waar je elke dag mee bezig bent. Na de open dag zijn we nog naar het reuzenrad van Brisbane gegaan en hebben van het uitzicht over de stad genoten.