Roadtrip Dag 14: Rustplaats - Ningaloo Offroad Track

23 september 2018 - Cape Range National Park, Australië

Gelukkig was deze nacht al niet meer zo koud als in het Karijini National Park dus we gaan de goede kant op. Toen wij weer bij de kust kwamen konden wij al in de verte dolfijnen en walvissen zien. Dit beloofde veel goeds. In Exmouth hebben wij nog een tweede snorkelset gekocht zodat wij samen van de onderwaterwereld van het Ningaloo Reef konden genieten. Het Ningaloo Reef is niet zo bekend als het Great Barrier Reef aan de oostkust maar volgens veel mensen nog veel mooier! Een voordeel is, je kunt er gewoon vanaf het strand naar toe zwemmen. Onderweg naar onze eerste snorkelplek zijn wij nog een hele bijzondere bezienswaardigheid voor elektoers tegen gekomen: een gigantisch communicatie station uit de koude oorlog om met nuclaire onderzeeërs te communiceren.
De antenneconstructie beslaat een oppervlakte van 400 hectare en is vandaag de dag nog operationeel. Vervolgens zijn we nog bij de vuurtoren gestopt vanuit waar je een prachtig uitzicht over de kust had en veel dolfijnen en walvissen kon zien. Het licht van de vuurtoren is tegenwoordig vervangen door een electrisch licht op antennemast nr 11. Toen was het tijd om de prachtig lichtblauwe zee in te duiken. Bij Turquoise Bay hebben wij ons door de stroming mee laten nemen over het koraal en hebben ontzettend veel vissen gezien, kleine maar ook hele grote en vooral zo kleurrijk! Het voelde alsof we in een aquarium aan het zwemmen waren. Daarnaast hebben we ook een rog en zelfs een haai voorbij zien zwemmen, wat gaaf! Daarna zijn we weer offroad gegaan van het Cape Range National Park richting Coral Bay. Met vaak maar één baan en vele heuvels voelde dit als echt offroad en soms wel als een achtbaan. Links de bergen, rechts de zee en voor ons een smalle onverharde weg. Puur natuur en af en toe een kangoeroe die onze weg kruist. Net voor zonsondergang kwamen we bij de boerderij waar we ons geregistreerd hebben om in dit gebied een nachtje te blijven. Nadat we een mooie plek hadden gekozen hebben we de zon vanaf ons privé strand in de zee zien zakken.