Roadtrip Dag 4: Katherine - Lake Argyle

13 september 2018 - Lake Argyle, Australië

Deze dag zijn wij begonnen met een duik in de Hot Springs van Katherine. Een schitterende beek met wat dammen en kleine watervallen, en alles omringd door bomen. Het water van de Hot Springs was inderdaad heerlijk warm, net als een lekker warm bad. Na deze relaxte start van de dag konden we beginnen aan onze trip naar de Argyle Lake in West-Australië, ongeveer 500 km verder op. Onderweg zijn wij aangeklede termietenheuvels tegengekomen, van kerstkostuum tot tutu, hilarisch om te zien. Tijdens onze lunchpauze hebben wij ondanks de 38° weer een lekker soepje gekookt, dit keer in de middle of nowhere met een prachtig uitzicht op de bergen. Timber Creek was het eerste dorpje wat we tegen kwamen, op de informatie borden hadden wij een plek om te zwemmen gevonden en zo zijn wij van de highway weer offroad gegaan. De informatie bleek helaas verouderd en was zwemmen niet meer veilig i.v.m. zoutwater krokodillen. Bij de grens van het Northern Territory naar West-Australia werden wij gecontroleerd op verse groenten en fruit maar konden onze weg snel vervolgen. De beoogde camping had niet eens een wc en zo zijn wij weer op een luxe camping belandt. Dit keer eentje met biergarden, live-muziek en zelfs een infinity-pool. We hadden niet verwacht zoiets hier in de middle of nowhere tegen te komen.