Brisbane | Bijkomen van mijn bezichting-marathon

20 mei 2018 - Brisbane, Australië

Ook deze nacht heb ik niet vroeg kunnen slapen, dit keer omdat ik zo gelukkig was met mijn succesvolle kamer zoektocht maar aangezien ik de resterende bezichtigingen af had gezegd kon ik gelukkig uitslapen. Na een laat ontbijt en een uitgebreid online recherche naar de officiële fietspaden hier in Brisbane ben ik naar de toeristen informatie in de binnenstad gefietst. Ik kon goed voelen welke spieren ik gister allemaal heb gebruikt. Bij de toeristen informatie heb ik wat boekjes over fietsen in Brisbane gehaald en kreeg er nog wat waardevolle tips bij. Daarna ben ik in de botanische tuin (naast mijn toekomstige campus) gaan zitten om de boekjes en mappen te studeren en wat energie te verzamelen om de woon-werk-weg proef te fietsen. Maar ik was te moe en ben op het gras gaan liggen. Vanuit daar heb ik Miriam toegezegd en de andere kamers afgezegd. De super aardige vrouw van de toeristen informatie had mij de Cityhopper aanbevolen, de toeristenferrie die in tegenstelling tot de citycat gratis is. Deze heb ik dus gepakt om terug te gaan naar New Farm waar mijn Airbnb is. Het zicht vanuit de Ferrie op de skyline was prachtig maar ik voelde me steeds zieker en kreeg keelpijn.