Brisbane | Dag 1 van mijn stage

28 mei 2018 - Brisbane, Australië

Vandaag was het dan zo ver, de eerste officiële dag van mijn stage. Ik was al om 5:30 wakker en kon niet meer slapen. Ik had om 8:30 met Kate, de secretaresse van het lab, afgesproken. Zij heeft me al heel veel bij de administratieve voorbereidingen geholpen en ook vandaag wilde zij mij door mijn eerste dag helpen. Omdat ik al vroeg op was, ging ik eerder richting de uni en heb de lange fietsroute langs de rivier gepakt. Wat is het prachtig zo je dag te beginnen. En het was maar goed ook dat ik eerder ben vertrokken want toen ik aankwam begon het weer te regenen. Ik ging toen op zoek naar de ingang van gebouw S maar dat bleek niet zo makkelijk. De onderste verdiepingen zijn namelijk garages en stallingen en het campusleven speelt zich eigenlijk af op de 4e verdieping waarop alle gebouwen verbonden zijn. Toen ik de trappen eindelijk had gevonden, heb ik de lift naar de 11e verdieping gepakt, waar het Australian Center for Robotic Vision is gevestigd. Wat blijkt: ook hier hebben ze een nieuw liftsysteem wat veel efficiënter zou moeten zijn dan het oude maar best wel langzaam is in de beginfase. Ik was veel te vroeg dus ik ging naar de WC om me op te frissen en een paar minuten later kwam Kate binnen die het zelfde van plan was. Onderweg naar het kantoor en de labs kwamen we Michael, mijn begeleider, tegen die toevallig ook van de WC kwam. Vervolgens heeft Kate me alles laten zien, me merchandise gegeven (ja echt waar) en geholpen met allerlei administratieve dingetjes. Zo wilden we mijn campuskaart aanvragen en ophalen maar wat blijkt is dat wij twee te efficiënt zijn. Mijn account is dus vannacht geactiveerd maar het nieuwe systeem (ja ook hier hebben ze allerlei nieuwe systemen geïntroduceerd wat het leven makkelijker zou moeten maken) heeft twee dagen nodig om dit te verwerken voordat ik mijn campuskaart kan aanvragen en ophalen. Nog voor de lunch heb ik mijn eerste gesprek gehad met Michael over mijn stage, heeft hij me aan zijn teamleden voorgesteld en mij de labs laten zien. Echt gaaf wat ze hier allemaal hebben staan. Ik ga me de komende drie maanden bezig houden met rijstrookdetectie, verkeersbordherkenning en voetgangerdetectie. Maar hoe en wat precies moeten we maar eens zien. Ik heb vandaag in ieder geval heel veel nieuwe indrukken verzameld. Allemaal positief maar het is wel heel veel in een keer. Toch ben ik ervan overtuigd dat ik me hier snel thuis zal voelen.