Rainbow Beach | Net terug van Fraser Island

27 mei 2018 - Rainbow Beach, Australië

Vanochtend ben ik om 5:30 even wakker geworden en heb ik besloten om deze kans te grijpen en naar Carlo Sand Blow te wandelen om de zonsopgang te bekijken. Carlo Sand Blow is een grote zandduin naast Rainbow Beach die aan twee kanten prachtig uitzicht geeft. Aan de ene kant kijk je op de oceaan en aan de andere kant op de lagune. Zonsondergangen heb ik al vele bekeken maar nog nooit bewust een zonsopgang meegemaakt. Het was prachtig om de eerste voetsporen van de dag in de duin te zetten en van de opgaande zon te genieten terwijl je niets hoort behalve vogels en de oceaan. Helaas was ik zo gefascineerd dat ik mijn teen heb gestoten aan een stuk hout. Terug ging ik dus hinkend maar de wandeling was niet minder prachtig nu in de stralende zon. Ik heb veel vogels gehoord en gezien. Het mooist vond ik de kleine papagaaien met hun kleurrijke verenpak. Een keer terug in het hostel heb ik uitgecheckt en mijn bagage opgesloten. Ik had geen zin om mijn laatste uren in Rainbow Beach in het hostel stil te zitten. Dus ik ben alsnog hinkend naar en door de parken boven het strand gewandeld. Om 12:55 kwam dan mijn greyhound bus richting Brisbane waar ik in totaal met 3 andere backpackers en de buschauffeur in zat. Dus ik ben lekker achterin serie gaan kijken maar binnen een half uur was ik kotsmisselijk. De weg, die in de auto een leuk achterbaanritje was, werd in de bus een ellende. Ik ben uiteindelijk voorin gaan zitten maar het heeft nog lang mogen duren voordat ik beter was. Ik kon dus praktisch niks doen en ben uiteindelijk in slaap gevallen. Rond 18:00 kwam ik weer aan in Brisbane en ben ik met een citycycle naar mijn Airbnb gegaan om mijn koffer op te halen. Vervolgens heb ik een Uber naar mijn nieuwe kamer gepakt, waar ik warm en hartelijk door Miriam ben ontvangen, die al buiten op mij stond te wachten. Na een extra rondleiding over waar ik wat kan vinden, ben ik snel mijn koffer uit gaan pakken en gaan douchen. Zo heerlijk na een paar dagen camperen. Nu lig ik in mijn nieuw bed met mijn in ijs gehuld voetje om hoog en zal vast heerlijk slapen na drie dagen op de grond te hebben geslapen. Morgen gaat mijn stage officieel beginnen en heb ik al om 8:30 op de uni afgesproken.