Brisbane | Dag 4 van mijn stage

31 mei 2018 - Brisbane, Australië

Vanochtend had ik verrassend een meeting, die eigenlijk gisteren zou plaatsvinden, over de mini-autonomous car waar ik aan werk. Naast Michael (de hoofdverantwoordelijke), James (de PhD) waren er nog twee bachelor-studenten Jason en Chris die ook aan deze auto werken. Jason kent zelfs Eindhoven want hij zit of zat in het solarteam van Brisbane. Dit gesprek heeft me een beter idee gegeven van wat er al is (niet zo veel), wat er nog moet gebeuren (vrij veel) en vooral wat ik ga doen. De duidelijkheid gaf mij wel een goed gevoel. Na de lunch en een wandeling was het tijd voor de veiligheidsinstructie voor onze labs want we hebben hier open labs (de labs zijn halfopen ruimtes in de kantoortuin). Hierbij bleek dat ik ook nog twee online cursussen over veiligheid in het algemeen moest volgen en twee toetsen moest maken voordat ik de 24 uurs toegang zou krijgen, dus dat heeft mijn middag gevuld. Bij de veiligheidsinstructie heb ik twee Duitse PhD student uit Bielefeld ontmoet die hier voor 3 weken op bezoek zijn en mij met liefde en passie hun zelf gebouwde robots hebben laten zien. Dit is juist wat externe stages zo interessant maakt je kunt overal rondsnuffelen en nieuwe technologieën leren kennen.

1. Julia:
    8 september 2018
    :D Das Foto muss ich später mal meiner Mutter zeigen. Mit ihrer Vogelphobie, hätte sie da einen Schreikrampf bekommen.
    Hab ich das richtig verstanden, dass Miriam als "Haustiere" wilde Vögel hat, die ins Haus geflogen kommen um Futter zu holen?