Brisbane | Mijn eerste weekend in Brisbane

2 juni 2018 - Brisbane, Australië

Vandaag zijn we al heel vroeg (7:30!) naar de zaterdags markt in West End (wijk dicht bij het centrum) gegaan om verse groenten en fruit te halen. Een prachtige markt met niet alleen groenteboeren maar ook vis, vlees, eettentjes van Aziatisch tot Duitse braadworst en het leukste veel mensen die hun honden erbij hadden. Zo heb ik vandaag eindelijk weer met een Duitse dog kunnen knuffel, wat zijn dit toch pracht beesten. Volgende week komt bij ons ook een Hond logeren, die we van een vriend van Miriam gaan lenen, zo groot is onze behoefte aan een grote hond. Op de terugweg van de markt heeft Miriam me bij een hobby-fietsenverkoper afgezet die zijn "winkel" in een self-storage heeft. Want om eerlijk te zijn was ik niet gelukkig met de mountainbike die ik dinsdag van een backpacker gekocht heb, dat werd al op de weg van de uni naar huis duidelijk. Hij ziet er goed uit maar fietst voor geen meter. Ik begon al aan mezelf te twijfelen. De hybride-fiets die ik vanochtend, na een korte proefrit gekocht heb, heb ik vanmiddag uitgebreid getest. Ik ben naar verschillende winkels gefietst op zoek naar een bagagedrager, en Led-verlichting. Uiteindelijk heb ik ook nog een stander gekocht en een mobielhoesje voor op de fiets gekregen. Daar heb ik een mooie fietstocht  van 20km van gemaakt. Eindelijk is het weer leuk om te fietsen! En het weer is prachtig hiervoor. Vanavond heb ik van de Japanse pompoen, die ik vanochtend op de markt heb gekocht, soep gemaakt. Ik weet niet zeker of ze die ook in Nederland of Duitsland verkopen maar het is een echte aanrader!  Morgen ga ik dan de lichten en de bagagedrager monteren en een passend mandje zoeken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Helga:
    3 juni 2018
    Wat geweldig om te lezen hoe het met je gaat daar!wat zal je ervan genieten!