Brisbane & Gold Coast | Weekend 6

8 juli 2018 - Brisbane, Australië

Nadat ik zaterdag ochtend weer naar de markt ben geweest, heb ik de middag in het stadion doorgebracht om een football wedstrijd te kijken. Hoe iemand als ik in het stadion belandt zal je je afvragen. Nou we hebben een WhatsApp groep met Football wedstrijd in "the Gabba" stadionNederlanders die in Brisbane wonen en een van deze Nederlanders had gratis kaartjes over om de "Brisbane Lions" (het football team van Brisbane) te zien spelen in het stadion "the Gabba". We hadden geluk want we hebben ze met afstand mogen zien winnen, wat om eerlijk te zijn niet vaak gebeurd heb ik mij laten vertellen. Het was een super gezellige middag en na een introductie in de football regels kon ook ik de wedstrijd volgen.

Zondag heb ik spontaan de trein naar de Gold Coast gepakt. Een plekje ongeveer een uur ten zuiden van Brisbane wat bekend staat voor zijn "surfers paradise". Zoals verwacht was dit een gigantisch strand (met heel veel mensen) maar wat mij op mijnEilandjes voor de Gold Coast fietstocht langs de Gold Coast het beste is bevallen zijn de kleine strandjes met uitzicht op de eilandjes voor de kust, waardoor het geen open water lijkt. Het water is super glad, je kunt de vissen vanaf het strand zien en het is veel minder druk dan bij het bekende "surfers paradise". Ik heb zelfs woonboten gespot. Het was zo vredig en rustgevend. De tweede reden dat ik nieuwsgierig was naar de Gold Coast waren de vele waterwegen die ik op de kaart had gezien, het lijkt bijna Venetië of Empuriabrava. De waterwegen geven de woonwijken achter de hoge skyline een bijzondere charme.