Brisbane | Week 7

13 juli 2018 - Brisbane, Australië

Deze week heb ik twee rondleidingen gevolgd tijdens mij lunchpauzes. Eentje door het parlementsgebouw van Queensland en een door de botanische tuin.

Beide liggen direct naast de campus en toevallig waren beide rondleidingen met twee andere Duitsers. Het was erg leuk om het luisterrijke parlementsgebouw een keer van binnen te zien en zijn geschiedenis te horen. Het bleek niet alles wat op marmor lijk is marmor want Queensland was best arm toen het afsplitste van New South Wales. Maar we er zijn heus wel kostbare voorwerpen te ontdekken zoals de kroonluchter van een kamer die alleen al een half miljoen waard zijn tegenwoordig. De rondleiding door de botanische tuin was nog leuker dan ik had verwacht. Het was fijn om eens stil te staan bij de bijzondere bomen en vogels in de tuin waar ik normaal langs haast op mijn wandeling. Zo heb ik bomen ontdekt die op flessen lijken en goed gecamoufleerde bodemvogels die ik nog nooit eerder had gezien.

Eind deze week is ook mijn professor Michael terug gekomen van zijn zakenreis met vele interessante verhalen over de stand van zaken wat betreft  autonoom rijden in Amerika.