Brisbane | Weekend 10

5 augustus 2018 - Brisbane, Australië

Zaterdag heeft Miriam mij meegenomen naar de kunstgalerij waar zij vroeger gewerkt heeft. Ze heeft mij een privé rondleiding gegeven en het werd voor mij het boeiendste en plezierigste museumbezoek ooit. Op de terugweg zijn we nog naar het uitzichtpunt op Mount Coot-tha gereden vanuit waar je het beste uitzicht hebt over Brisbane. We hebben een heerlijk relaxte middag gehad. Op de vroege avond ben ik nog naar het lantarenfeest van de Duitse school hier in Brisbane gegaan. Het bleek een traditionele st Martins optocht met prachtige zelfgemaakte lantarens en liedjes zingen. Het was leuk om deze traditie hier aan de andere kant van de wereld te zien leven.

Zondag heb ik de laatste buitenwaterduiken van mijn duikopleiding gedaan en heb ik hiermee mijn duikbrevet gehaald. Nadat we de technische duikvaardigheden onder water en aan het wateroppervlak gedemonstreerd hadden ging het bij de laatste duik meer om de planning en konden we dus meer gaan rondkijken onder water. We zijn van het strand het water ingelopen en zijn toen naar de plek gezwommen waar wij tot nu toe in en uit het water zijn gegaan. Onderweg hebben we weer veel vissen gezien en zelfs een rog. Op gegeven moment zwommen we in een school van prachtige zilveren vissen met gele vinnen. Waar ik ook keek, ze waren overal om ons heen, een geweldig beeld.