Roadtrip Dag 1: Darwin - Litchfield National Park

10 september 2018 - Darwin, Australië

Op 5 oktober was het eindelijk zo ver. Vanuit Bali zijn wij midden in de nacht naar Darwin gevlogen waar wij rond 5:30 aankwamen. Binnen een uur waren we door de paspoort-controle, hadden onze bagage opgehaald en de douane gepasseerd. Omdat de autoverhuur pas om 9:00 uur open zou gaan, hebben wij besloten nog even op het vliegveld te chillen. Nadat we onze auto, eentje met een opklaptent op het dak, op hadden gehaald zijn wij gaan winkelen voor een simkaartje, slaap spullen, campingspullen, eten en vooral veel water, of te wel alles wat niet al bij de auto zat en we denken nodig te hebben om in de Outback te kunnen overleven. Voordat we Darwin en daarmee het grootste stad, euh dorp hier in het noorden gingen verlaten, zijn wij nog een keer gaan genieten van fish & chips in een paarkje aan de kust. De zee heeft hier onverwacht een prachtige licht blauwe kleur. Goed gesterkt en goed uitgerust kon onze Roadtrip nu eindelijk beginnen en zo zijn wij al op dag 1 naar het Litchfield National Park, een uur ten zuiden van Darwin, gereden. Nadat wij onze tent voor de eerste keer hadden opgebouwd zijn wij nog bij de Florence Falls gaan zwemmen, heerlijk vervrissend. Om de Australische ervaring helemaal af te maken stond deze avond kangoeroe op het menu. Toen wij moe maar voldaan in onze tent kropen hebben we nog een hele tijd sterren zitten kijken, hoe bijzonder!