Roadtrip Dag 16: Carnarvon - Francois Peron NP

25 september 2018 - Francois Peron National Park, Australië

Vannacht was het erg windig en waren we blij dat onze tent aan de auto vast zit, anders waren we weggewaaid. Vandaag zijn we richting Shark Bay gereden om morgen ochtend de wereldberoemde wilde Dolfijnen van Monkey Mia te zien. Onze eerste tussenstop en tegelijkertijd lunchpauze was Shell Beach, een strand van mosselschelpen en water dat dubbel zo zout is als normaal zeewater. De cockle mossel is het enige organisme wat in zo zout water kan leven. Een paar uitkijkpunten verder wilde onze auto ineens niet meer starten. Maar het had veel erger kunnen zijn, we zijn de afgelopen twee weken op veel afgelegenere plekken geweest. Hier was een hoofdweg in de buurt en we hadden zelfs bereik! Snel was duidelijk dat het aan de accu moest liggen en hebben we de eerste auto die langs kwam om hulp gevraagd. Startkabels erop gezet, onze accu opgeladen en toen startte onze auto gelukkig weer. Voor de zekerheid zijn we wel even langs een garage gereden om te meten of onze accu nog wel oplaadt. Dit was wel het geval en zo konden wij gerustgesteld onze weg vervolgen naar de camping bij de Big Lagoon in het Francois Peron National Park. Onderweg hebben wij onze eerste wilde geit gezien, wat leuk! Bij het begin van de offroad weg stonden pompen om de bandenspanning te verlagen, iets essentieels op de zandpaden die volgden. Toen we een mooi kampeerplekje met uitzicht over de Lagoon hadden gekozen zijn we met de voeten in het water langs het strand gelopen. Bij het strand waren net nieuwe BBQ faciliteiten ingericht en zo het toeval wil stonden vandaag kangoeroe-hamburgers op ons menu. Elektrische BBQ's op recreatieve plekken zijn in Australië echt een dingetje of dat nou in Brisbane aan de oostkust is of hier aan de westkust. Deze avond hebben wij dus van een heerlijke BBQ aan het strand genoten met een prachtige zonsondergang over de Lagoon.