Roadtrip Dag 7: El Questro Station - Manning Gorge (Gibb River Road)

16 september 2018 - Derby, Australië

Deze dag hebben wij begonnen met een heerlijk warm bad in de Hot Springs van El Questro, dit blijft een heerlijke belevenis om je dag mee te beginnen. Net een warm bad maar dan met een constante warm water toevoer en omringd door prachtige natuur. Hierna wilden wij nog naar de El Questro Gorge maar de rivierkruising hiernaartoe vonden wij te diep voor onze auto. Wel hebben we hier een nieuwe vogelsoort ontdekt. Ze heten hier Brolga en zien eruit als een kruising tussen een ooievaar en een strausvogel. Vervolgens hebben we onze banden spanning op de ouderwetse manier verlaagd en onze weg op de Gibb River Road vervolgd. 150 km en 3 uur verder kwamen wij langs de Ellenbrae Station waar we iets zijn gaan drinken. Elke dinsdag komt hier een vliegtuig de post brengen en kan eventueel ook boodschappen mee brengen. De boederij is alleen in het droogseizoen geopend voor gasten. Als in het regenseizoen de rivieren stijgen kunnen ze niet eens meer naar Kununurra (250 km) rijden voor boodschappen. In het regenseizoen is hun solar-batterij systeem voldoende, in het droogseizoen, wanneer de station open is voor gasten, worden generatoren bijgeschakelt. Nadat we een lekker soepje hadden gekookt zijn we weer de weg op gegaan. Bij het Gibb Roadhouse wilden we bijtanken maar de benzine was op. We hopen dat de vrachtwagen met nieuwe benzine vanmiddag aankomt zei de man. De volgende mogelijkheid om te tanken is 70km verderop. Wij hadden de benzine gelukkig niet echt nodig. Toen zagen we dat de kap van de achterklep los zat. Onze auto begint ondertussen letterlijk van ellende uit elkaar te vallen. We hebben de kap voor de zekerheid eraf gehaald en in de auto gelegd zodat we hem onderweg niet kwijt konden raken. Bij het Mount Barnett Roadhouse hebben we dus onze benzine voorraad aangevuld en hebben toegang voor de Manning Bush Camping gekocht. Hier zijn we nog snel voor de zonsondergang de revier in gesprongen. Dit is ook echt wel een magische plek.