Roadtrip Dag 9: Windjana Gorge - Broome (Gibb River Road)

18 september 2018 - Broome, Australië

Tijdens het ontbijt kwam een groep runderen met kalfjes langs op zoek naar groene blaadjes. Na het ontbijt hebben wij een uitgebreide wandeling door de Windjana Gorge gemaakt. De kliffen zijn hier zwart met oranje, een prachtige kleurencombinatie. We hadden gehoord dat dit dé plek is om zoetwater krokodillen te zien maar die bleken moeilijker te vinden dan gedacht. De kangoeroes waren makkelijker te spotten. Maar toen we bijna terug waren hebben we toch nog krokodillen gevonden, wat gaaf! Toen zijn we naar de Tunnel Creek gereden waar we een wandeling door de koele en pikzwarte tunnel gemaakt hebben. Daarna zijn wij naar Derby gereden en hebben daarmee de Gibb River Road helemaal uitgereden, wat een gave ervaring! In Derby hebben we onze banden weer opgepompt en zijn vrij snel weer verder gegaan. Ons laatste bestemming voor vandaag was Broome. Oorspronkelijk leefde Broom van de parelindustrie, later kwam de export van vee naar Zuid-Oost Azië en het Midden-Oosten erbij. Sinds de jaren '90 is Broom gegroeid tot een echt vakantie-plaatje maar gelukkig is het nu laagseizoen. Voor de zonsondergang zijn we naar de kliffen bij de vuurtoren gegaan waar je een prachtig uitzicht had over de zee en het beroemde Cable Beach.