Singapore | Mijn verlengde overstap

14 mei 2018 - Singapore, Singapore

Na een 13uur duurende vlucht kwam ik rond 6:00 in Singapore aan. Gelukkig voelde de vlucht niet zo lang aan, hoewel ik niet veel heb kunnen slapen door een snurkende buurman, maar het aanbod aan films in het onboard entertainment system was groot. En ik was heel blij met mijn zitplek bij het raam op rij 58. Persoonlijk vond ik het vliegtuig en de service van Singapore Airlines nog beter dan van KLM. Na meer dan een uur in de wachtrij voor de paspoort controle te hebben gestaan en twee Duitse zakenmannen afgeluisterd te hebben lag mijn koffer eenzaam en alleen op de bagageband. Geen idee welke inhaalrij de andere passagiers genomen hebben of die zijn allemaal doorgevlogen dat kan ook. Maar daar had ik geen zin in, ik heb juist voor een lange overstap gekozen. Ik had hele 4 dagen om Singapore te verkennen. Vanaf het vliegveld heb ik de airport shuttle naar mijn hostel genomen, een busje die langs de hostels en hotels van de passagiers rijdt, super goed geregeld hier moet ik zeggen. Mijn hostel "Adler" ligt midden in Chinatown, is luxe ingericht én schoon, een echte aanrader dus. Van maandag t/m donderdag heb ik Singapore te voet, te bus en te boot verkend. Ik heb me mijn ogen uitgekeken aan de hoge gebouwen en prachtige natuur in de stad! Mijn lievelings gebouw is het Marina Sand Bay Hotel, een π met drie pootjes en een groot terras op het dak. Een beeld zegt meer dan duizend woorden toch? Dus de rest van mijn avontuur door Singapore laat ik jullie in beelden zien.