Brisbane | De eerste dag in mijn nieuwe woonplaats

18 mei 2018 - Brisbane, Australië

Na een goed 7 uur duurende vlucht, zonder veel slaap, ben ik rond 6 uur 's ochtends in Brisbane gelandt, mijn woonplaats voor de komende 3,5 maanden. Helaas zetten ze in Australië geen stempel in je paspoort, ook niet als je erom vraagt. Een beetje zenuwachtig van al die verhalen over de australische Duane stond ik daar dus in de rij om mijn medicijnen te declareren. Nadat 4 verschillende duane medewerkers naar mijn declaratieformulier hebben gekeken, mij verschillende vragen hebben gesteld en verschillende stempels er op hebben gezet, moest ik samen met andere reizigers in een rij gaan staan en hebben wij kennis gemaakt met de duane hond, een super schattige zwarte labrador. En uiteinelijk mocht ik het vliegveld toch zonder inspectie verlaten en heb ik een Uber besteld naar mijn Airbnb in de wijk New Farm.

Het fantastische uitzicht vanaf mijn Airbnb kamer

Daar aangekomen heeft mijn verkouden host Kirsten me mijn kamer laten zien met dit fantastische uitzicht. Het was nog vroeg en aangezien ik tijdens de vlucht nauwelijk heb geslapen ben ik nog even mijn bed ingedoken. Na een late brunch ben ik online verder gegaan met mijn zoektocht naar een kamer voor de komende drie maanden. Ik heb een gedetailleerde planning gemaakt voor de bezichtigingen die ik al voor morgen heb geregeld en heb ik nog meer websites doorzocht en op kamers gereageerd.

Op naar de stad om een bankpas aan te vragen en een simkaart te kopen

Om het wachten op reacties nuttig door te brengen ben ik langs de revier naar de binnenstad gewandeld om een bankrekening te openen en een simkaart te kopen. Met beide was ik niet bijzonder succesvol. Hoewel ik de rekening al online had geopend en me in de bank dus geidentificeerd heb, hadden ze een toekomstig adres en een mobiel nummer nodig om mijn bankpas aan te vragen want dit zou een tot twee weken duren. Desondanks was de bankmedewerkster super aardig en hulpvaardig, ze heeft me nog diverse tips gegeven voor mijn start in Brisbane. Door dus naar de locale supermarkt Coles bij wie ik online een simkaart in de aanbieding had gezien. De dichtbijste Coles die ik binnen ben gewandeld bleek een speciale voor de binnenstad voor die deze aanbiedingen niet gelden, heeft me de wederom super aardige verkoopster uitgelegd en me naar de Coles bij mijn Airbnb gestuurd, daar zouden ze die moeten hebben zei ze.

Brisbane bij nacht

Daar aangekomen wist ook niemand iets van een simkaart in de aanbieding en in de geprinte folder was die ook niet terug te vinden. Een beetje geirriteerd maar nog steeds volop gemotiveerd precies deze aanbieding te bemachtigen ben ik naar huis gestiefeld om voor morgen foto's te maken van de aanbieding. Vervolgens heb ik nog tot laat in de avond bezichtigingen geregeld en mijn planning voor morgen steeds weer aangepast.

1. Maya:
    31 mei 2018