Brisbane | Week 8

20 juli 2018 - Brisbane, Australië

Deze week is hier een hele boel gebeurd.

Om mee te beginnen was hier deze week op de uni de introductie week voor nieuwe studenten. Maandag hebben zich alle verenigingen op een markt gepresenteerd dus die kans heb ik gepakt om hier ook eens rond te kijken.

Maandag avond heb ik voor het eerst kennis gemaakt met OPA-cize, een Griekse fitness les. Ik had er nooit eerder van gehoord. Een Griekse vrouw genaamd Kathy

Het opossum

is er hier in Australië een paar jaar geleden mee begonnen en leidt nu instructeurs over de hele wereld op. Ik had deze les in de lijst van gratis park sportlessen gevonden en dacht dit moet ik een keer uitproberen. Hierbij gaat het niet blijven want het was fantastisch. Lekker dansen op leuke muziek onder vrije hemel tijdens de zonsondergang, beter kan het niet. Oh jawel, halverwege de les kwam een opossum naar ons toe, ging in de boom zitten waar we naast stonden te dansen en ging ons toekijken, hilarisch!

Toen ik thuis kwam kreeg ik een berichtje van een Duits meisje die net twee dagen in Brisbane is en mij in de Facebookgroep "Duitsers in Brisbane" heeft gespot. Ze vroeg of we een keer af willen spreken omdat ze hier nog niemand kent en dat wil ik zeker. In het leuke gesprek wat hierop volgde bleek dat wij meer gemeen hebben dan gedacht. Zij spreekt ook Nederlands, is net klaar met haar studie in Nijmegen en zij komt uit Kleve, is dat niet hilarisch. Wat een toeval, de wereld is klein. Wij hebben voor woensdag in de botanische tuin afgesproken.

Woensdag heb ik dus mijn lunchpauze met Kristina in de botanische tuin doorgebracht. Het was kei gezellig, we hebben veel gekletst en al meteen plannen gesmeed wat we allemaal samen kunnen gaan doen.

Verder hebben we deze week mijn vluchten naar het symposium van ons onderzoekscentrum in Canberra geboekt. Ik had om toestemming gevraagd om langer te mogen blijven en via Sydney terug te mogen vliegen (zolang het maar goedkoper is dan vrijdag direct terug te vliegen). En ja hoor ik vlieg na het symposium vrijdag ochtend door naar Sydney om hier tot zondag de stad te verkennen en dan pas terug naar Brisbane, super gaaf!

Dit goede nieuws stuurde ik meteen naar Katja, een oud huisgenoot uit Eindhoven die 5 maanden stage heeft gelopen in Sydney en nu met haar vriend op roadtrip langs de oostkust is. Toen ik haar berichtte reed zij net Brisbane binnen, wat een toeval! Dus ik heb haar meteen wat tips gegeven. Toen ze 's avonds op zoek waren naar een plekje waar ze met hun campervan konden blijven heb ik hun spontaan onze oprit en badkamer aangeboden. De volgende dag wilden ze naar de Australia Zoo en deze kans heb ik gepakt en ben mee gegaan. Het was kei gezellig en we hebben vele dieren kunnen bewonderen van krokodillen tot kangoeroes en van papageien tot wombats. Voor mij was het de leukste dierentuin die ik ooit heb gezien, niet alleen omdat de dieren zowel als de tuin zo goed verzorgd waren maar vooral omdat ze zo veel nadruk leggen op het belang om goed voor de natuur en de dieren te zorgen. Voor foto's klik hier.