Sydney | Weekend 11

12 augustus 2018 - Sydney, Australië

Toen vrijdag ochtend mijn wekker ging zag ik in een email van de Airline dat mijn vlucht van 10:05 gecanceld was en ik op de vlucht van 11:30 overgeboekt was. Dus ik heb me nog een keer omgedraaid en verder geslapen. Onderweg naar het vliegveld bleek het erg mistig te zijn maar we konden desondanks nog een paar kangoeroes zien. Een bijzonder beeld, kangoeroes in de mist. Op het vliegveld wachtte een Propellermachine op mij met twee stoelen links en twee stoelen rechts. Ik had geluk, ik had een plek bij het raam gekregen. Een ander voordeel van een korte vlucht is dat je vrij laag vliegt en dus gedurende de hele vlucht een prachtig uitzicht hebt. Als mijn raam niet zo vies was geweest had ik meer foto's gemaakt. Het was de eerste keer dat ik met eigen ogen kon zien hoe dun bevolkt Australië is. We stegen op, zagen nog een paar huizen en toen was er alleen nog maar natuur met af en toe een boerderij. Alleen maar zand, steen, bossen, geen asfaltweg wijd en zijd. Dan na een poosje; huizen, een stad, nja meer een dorp en dan weer heel lang niks. Heel bijzonder. Bij Sydney kwamen we aan de kust en zijn we een stukje over de oceaan gevlogen. Ik zou kunnen zweren dat ik dolfijnen in het water heb gezien of haaien of walvissen, ik weet niet wat maar het waren heel veel. Vanuit het vliegveld heb ik de trein gepakt die je binnen 9 minuten naar centraal brengt. Ik had een hostel naast het station gekozen. Na de check-in en het opbergen van mijn bagage kon mijn avontuur in Sydney beginnen. Ik besloot de komende twee dagen lekker de toerist uit te hangen en op een hop-on hop-off bus te stappen die ik in Brisbane zo miste. Omdat foto’s veel meer zeggen dan 1000 woorden, hou ik de rest van mijn verhaal over Sydney kort en laat jullie liever wat meer foto’s zien. Mijn highlights waren de kustwandeling van Bondi Beach naar Cogee Beach, het uitzichtpunt op de Harbour Bridge en de Paddy’s Marktet.